Pages

Tuesday, November 22, 2011

Segmen 5 Pasal Cinta !


Assalammualaikum

Ha kalini arul nak join segmen yang ni pulak..nape tah sekarang ni rasa macam best pulak join contest/segmen/GA ni..

Segmen ni arul dapat taw dari SINI..then arul pun terjah la blog SB ni pulak..

Hadiah agak menarik..especially buat newbie2 macam arul ni lah..hehehe
Pemenang akan dikira dari segi :: MENARIK, BEST, IDEAL, MENGANCAM, SEMPOI., SPORTING, TERBABOOM!! Keputusan SB adalah muktamad..dan pemenang akan dapat...
  1. SB kata, dy akan buat entri khas dan review bagi 5 pilihan yang terpilih
  2. SB kata, dy akan masukkan dalam bloglist "Makan Belacan !" khas untuk segmen.
  3. SB kata, 1st terpilih akan diletakkan link feed url blog dy selama sebulan.

Syarat nye mudah je..
  1. SB kata, semua boleh join segmen ni asalkan ADA BLOG.
  2. SB kata, yg tengah bercintun, bakal bercintan, dah berkapel, belum kapel2 dan dah berkahwin pun boleh join. Buat yang baru putus cinta pun boleh join asalkan SPORTING.
  3. SB kata, buat 1 entri dengan tajuk "Segmen 5 Pasal Cinta !", pastu letak cop mohor macam yang kat atas tu..macam arul buat lah..
  4. SB kata, link kan cop mohor tu ke entri segmen nih..nanti korang cer try klik je cop mohor kat atas tu..tengok dy g kemana..ha situ lah segmen nye..
  5. SB kata lagi, nanti jangan lupa tinggalkan link entri korang tu kat ruangan komen entri segmen dy nih.


SB berkata lagi ::

DATELINE : 25/11/11
JAM : 11:59PM

Ok lah..ini soalan2 yang ditanya oleh SB tersebut :

1) Dalam percintaan korang ada tak lagu khas untuk percintaan antara korang? Kalau ada, apa lagu itu ??

Lagu khas..ada..ada..banyak giler..hahahahha..tapi paling dekat dihati cuma 2..FALL 4 YOU-2NDHAND SERENADE..TANPA-6IXTH SENSE

2) Korang dan kapel ok jer memang tak ada nampak perubahan pun, memang nampak korang yakin dengan pasangan korang itu seolah memang nampak akan setia pada korang, namun jika tiba2 kapel korang hantar mesej pada korang berbunyi seperti ini, "awak,maafkan saya sebab saya bukan yang terbaik untuk awak, awak boleh memiliki yang lebih baik daripada saya, maafkan saya, saya tak dapat teruskan perhubungan ini !"
Haaa!Apa perasaan korang kan pada masa itu???dan apa tindakan yang korang akan lakukan sejurus menerima kenyataan seperti itu??

Haish..bab ni..Arul yang selalu hantar mesej gini pada pasangan Arul..bukan nak menguji..tapi hakikatnya memang begitu..bila pasangan dah tawar hati pada kita kan..tapi bila Arul cakap gitu,tak bagi pulak Arul pergi.
Ok,tapi kalau Arul pulak yang dapat mesej gini dari pasangan Arul..of course la Arul akan rasa sedih,bengang,tensen,marah kan..yela,perkara tetiba je nak wat suspen gini..
Perkara 1st sekali,Arul mesti nak jumpa dy, bincang depan2..be a GENTLEMAN dan minta penjelasan sejelas-jelasnya.Apa salah Arul pada dy selama ni sampai dy wat keputusan drastik gitu.Before couple boleh je jadi GENTLEMAN tanpa diminta, minta couple merayu-rayu, cakap depan2 kan..
Perkara 2nd lak,Arul mesti nak tahu apa reason(s) kukuh dy nk dump Arul mcm tu je..ingat arul ni macam baju yg dy pakai ke..bila suka,pakai..bila dah tak suka,campak jauh2,buang ke longkang..
Perkara 3rd,Arul nak pulangkan semula cincin tanda yang dy bagi.
Perkara 4th,hutang..hehehe of course stiap phubungn msti ada nye pinjam2 nih..lawan pada pinjam kan pulangkan semula..so?Arul jenis tak paksa sangat orang bayar semula apa yang Arul dah pinjam kan..tapi..asalkan bila Arul dalam kesempitan..kesusahan..dy tak buat bodoh je pada Arul jika Arul perlukan pertolongan dari segi kewangan..mmg dah takde pape hubungan istimewa tapi rasanya memang bodoh lah kalau semudah tu je lupakan budi pertolongan orang yang pernah kasihkan dy dan tolong dy even kita sendiri tengah susah sebenarnya.


3) Jika korang clash, apa lagu yang paling sesuai dan ingin korang tujukan pada diri korang dan kapel??Kenapa lagu itu korang pilih??


Opss!! Ini macam dah dirancang pulak kan..SB?? Hehehe..lagu tema time clash ni selalunya berlaku secara spontan..so depends la..
Macam Arul punya sejarah clash dulu..time clash dulu2 tetiba plak keluar lagu Rossa-Hati yang kau sakiti..Pergh!!Sentap giler kot dengar lagu tu..sejibik sejibon je terkena maknanya..hehehehehe..

4) Kapel yang kelakar, kaya, hensem, cantik, pandai dan sebagainya..yang manakah korang lebih pilih??kenapa??

Kalau Arul..Arul pilih pasangan yang kelakar, pandai, memahami, sporting..
Kelakar - Arul ni sometimes moody..so humor sense yang ada tu myb dpt tolong redakan moody Arul
Pandai - bukan untuk berdebat sapa salah/betul tapi boleh dibawa berbincang dengan berhemah dan berkongsi dalam apa segala hal pun
Memahami - memahami sikap/sifat Arul yang tak menentu
Sporting - pasangan yang boleh jadi kawan, kekasih..umpama dy la racun,dy jgak la penawarnye..tak mudah melenting..ble pasangan Arul sporting..dy blh jd kawan Arul..meaning Arul boleh share macam2 dengan dy spt kita borak2 dengan kawan2..sempoi..rilex..chillex..cool..

5) Pada korang, kalau bercinta tu harus ke buat post kat fb @ twitter dengan ayat seperti ini, "i love you sayang","rindu kat dy","thanks syg sbb blnje ayg td"..dan macam2 lah sampai semua orang tahu..haruskah begini??kenapa??

Emmm..yang ni payah sikit..hahahhahaha..nk kata harus tu..macam tak harus..sunat je kot..ngeh3..
Arul lebih suka kalau pasangan Arul post kat wall dy sendiri..biar kawan2 dy taw dy sayang rindu giler kat gf dy..lagipun abang dan kakak pun ada kat friendlist fb,so tak manis la kan..
Tapi sometimes tu jeles gak bila tengok kawan dan kapel masing2 bukan kemain rindu dendam kat fb dorang..jeles bkn pe..coz tengok macam 'suwiiiitt' je..hehehehehe
Actually benda ni depends la pada diri memasing..tak kesah nak buat gitu or gini..tapi berpada la..jangan sampai ada yang muntah darah or muntah hijau bila baca post yang jiwang2 10karat tu kan..hehehehe..


Ok SB siap!!


p/s : kawan2 jom la join......kita bagi support pada rakan blogger kita..sambil2 bertukar fikiran dan tambah kenalan..peace yaw!!

No comments:

Post a Comment

Sahabat Sakura

They're G+