Pages

Wednesday, June 25, 2014

Lirik Lagu Me & My Broken Heart - Rixton



My and My Broken Heart


All I need's a little love in my love
All I need's a little love in the dark
A little but I'm hoping it might kick start
Me and my broken heart
I need a little loving tonight
Hold me so I'm not falling apart
A little but I'm  hoping it might kick start
Me and my broken heart

Yeah ...

Shot gun, aimed at my heart, you got one
Tear me apart and then some
How do we call this love
I try to run away but your eyes
Tell me to stay, oh why,
Why do we call this love

It seems like we've been losing control
Somebody tell me I'm not alone
When I say

All I need's a little love in my life
All I need's a little love in the dark
A little but I'm hoping it might kick start
Me and my broken heart
I need a little loving tonight
Hold me so I'm not falling apart
A little but I'm  hoping it might kick start
Me and my broken heart

Maybe some part of you just hates me
You pick me up and play me
How do we call this love
One time tell me you need me tonight
To make it easy, you lie
And say it's all for love

It seems like we've been losing control
Somebody tell me I'm not alone
When I say

All I need's a little love in my life
All I need's a little love in the dark
A little but I'm hoping it might kick start
Me and my broken heart
I need a little loving tonight
Hold me so I'm not falling apart
A little but I'm  hoping it might kick start
Me and my broken heart

Whoa oh, whoa oh
Me and my broken heart
Whoa oh, whoa oh
Me and my broken
Yeah, yeah, yeah
(Me and my broken)
Yeah, yeah, yeah
How do we call this?

It's just me
It's just me
It's just me
Me and my broken heart

All I need's a little love in my life
All I need's a little love in the dark
A little but I'm hoping it might kick start
Me and my broken heart
I need a little loving tonight
Hold me so I'm not falling apart
A little but I'm  hoping it might kick start
Me and my broken heart






p/s : not really sure .. but really like this song!

#55 Wordless Wednesday - When You Should be Eating When....




#54 Wordless Wednesday - Pemakaian Jam & Personaliti Diri




Tuesday, June 17, 2014

KESIHATAN : Kebaikan Mandi Malam

Assalammualaikum wbt

Harini nak kongsi info kesihatan mengenai MANDI MALAM. Rata-rata kita rasanya dah lama dimomokkan mengenai - kalau mandi malam, kemungkinan terdedah pada risiko penyakit paru-paru berair. Seorang teman lama, selalu pulang kerja sampai malam dan wajib bagi dia untuk mandi dulu bersihkan badan. Kadang yang buat saya risau, dia ni kalau mandi memang tak sah kalau tak mandi sampai sejam. Arwah abang long pulak, selalu keluar pergi kerja awal pagi (sebelum aku bangun mandi lagi) dan pulang dari kerja lewat malam (biasanya masa tu aku dah siap2 nak masuk tido pun). Jadi sebelum tido, arwah akan mandi dulu. Jadi momokan yang mengatakan mandi malam boleh memberi risiko untuk mendapat paru-paru berair tu adalah benar bila 2 orang yang aku sayang ni pernah kena paru-paru berair.




Walau bagaimanapun, bila aku terlihat kan artikel kesihatan mengenai manfaat mandi malam ni tiba-tiba aku jadi bingung. Eh, ada manfaat pulak mandi malam ni ye? Jom baca sampai habis ye artikel mengenai "Manfaat Mandi Malam" ni.

Tahukah korang bahawa tiada lagi bidang perubatan yang membuktikan bahawa dengan mandi malam boleh menyebabkan masalah paru-paru berair. Sebaliknya terdapat kebaikan yang anda peroleh sekiranya mandi malam. Oleh itu, harini aku nak berkongsi dengan korang tentang kelebihan mandi malam yang akan korang dapat.


FIKIRAN MENJADI LEBIH TENANG


Biasanya, mandi pada waktu pagi akan membuatkan kita tertekan kerana mengejar masa untuk ke pejabat/kelas. Tetapi kita tak perlu memikirkannya apabila mandi pada waktu malam. Malahan, kita boleh mandi dengan lebih tenang.


TURUNKAN TEKANAN DARAH

Mandi pada waktu malam dapat mempengaruhi tekanan darah anda. Apatah lagi dengan mandi menggunakan air suam. Selain itu, mandi malam juga dapat mengelakkan kita daripada tekanan kerja-kerja rutin seharian.


MEREGANGKAN OTOT


Sesetengah otot agak tengang kerana seharian melakukan aktiviti. Maka, mandi selepas pulang dari pejabat dapat membantu mengendurkan otot-otot yang tegang dan badan terasa lebih ringan.


SEGAR DAN SANTAI


Setelah penat seharian dengan urusan di pejabat, tentu sekali badan anda ingin disirami air yang sejuk. Jadi, mandi selepas pulang dari pejabat akan membuatkan diri lebih santai dan badan bertambah segar. Malah badan yang bersih serta segar akan membuatkan tidur kita lebih nyenyak.


MASA LEBIH LAMA


Ketika mandi malam, kita mempunyai masa yang lebih lama berbanding mandi pada waktu pagi. Pada waktu ini kita mungkin boleh melakukan lulur atau masker rambut atau membersihkan bulu-bulu roma di badan. Secara ringkasnya kita dapat membersihakan diri secara lebih mendalam dan menyeluruh. Dengan itu, badan kita lebih bersih dan sihat.



Jadi rasanya memang tak salah pun untuk mandi malam cuma dinasihatkan jangan ambil masa yang terlalu lama berendam dalam air kot. Hehehe~ Aku pun kadang mandi malam jugak, tapi kalau dah panas sangat2.



SUMBER INFO : YAHOO
SUMBER GAMBAR : GOOGLE

KESIHATAN : Manfaat Lemon Pada Tubuh Badan

Assalammualaikum wbt ..


Lemon. Sejenis buah sitrus yang menjadi kegemaran aku selain limau nipis mahupun limau kasturi. Sama ada perahan lemon yang dicampur bersama 2 sudu madu asli segar dari Cameron Highlands, ataupun secawan jus lemon yang dicampur dengan sedikit air suam - keduanya menjadi kegemaran aku untuk memulakan hari. Jus lemon membuatkan aku berasa cukup segar untuk memulakan hari.

Rata-rata kita rakyat Malaysia tak sah kalau mengambil sarapan pagi dengan menu-menu yang agak berat. Dengan alasan, sarapan itu wajib diambil setiap pagi untuk kesihatan. Namun, masing-masing terlupa ayat seterusnya yang mungkin mengatakan bahawa - sarapan adalah wajib diambil tetapi kuantiti pengambilan setiap menu harus diawasi kandungan lemak, karbohidrat dan gula.

Cuba kita tukar rutin harian menjadi lebih sihat dan hargai setiap pagi kita dengan menghirup secawan air putih suam bersama hirisan nipis lemon untuk rasai kelainan dan kebaikan kombinasi tersebut. Di bawah terdapat beberapa kebaikan pengambilan lemon dalam kehidupan seharian kita untuk kesihatan diri kita.


Menambahkan tahap ketahanan dalam badan
Lemon kaya dengan vitamin C dan juga Potassium yang amat diperlukan oleh badan. Vitamin C juga bagus untuk melawan demam manakala Potassium mampu melancarkan perjalanan fungsi dan perjalanan darah dengan betul. Oleh yang demikian, amalkan meminum segelas air suam dicampur sehiris lemon untuk dijadikan minuman selepas bangun tidur kerana ketika itu, perjalanan dan urat  baru mula berasa tekanan kerja.

Keseimbangan PH
Lemon merupakan makanan beralkali tinggi yang menakjubkan. Percaya atau tidak, lemon bertindak sebagai asid sendiri, tetapi di dalam badan kita ianya alkali (asid sitrik tidak wujud sebagai asid semulajadi setelah metabolisma kita meningkat). Jika korang nak tahu, keseimbangan alkali dalam badan merupakan kunci kepada kesihatan diri.

Membantu masalah mengurangkan berat badan
Bagi mereka yang mempunyai masalah berat badan yang sedikit gempal, amalkan rutin harian ini untuk memiliki tubuh badan yang diidamkan kerana lemon mempunyai khasiat serat pektin yang tinggi dimana ianya mampu melawan kelaparan. Ianya juga menunjukkan bahawa mereka yang kekal alkali di dalam badan boleh mengurangkan berat badan dengan mudah. Oleh yang demikian, bagi mereka yang gemar makan berat di waktu malam, amalkan rutin ini agar kawalan perut anda berada dalam keadaan seimbang.


Masalah penghadaman
Bagi mereka yang berasa ada makanan yang tersekat di ulu hati, cuba tips ini kerana air suam mampu melancarkan makanan yang tersekat di ulu hati manakala lemon pula bertindak sebagai mineral dan vitamin yang membantu perjalanan sistem penghadaman anda.

Pembersihan air kencing
Jus lemon membantu membuang bahan yang tidak diperlukan badan kerana lemon menaikkan tahap kekerapan membuang air kencing dalam satu-satu masa (ianya bagus untuk badan kerana kencing membuang toksik). Oleh yang demikian, jika anda amalkan minum minuman begitu, tahap kebersihan air kencing anda akan meningkat dan sihat.

Kulit cerah dan bersih
Seharian kita dedahkan dengan cuaca yang terik dan habuk yang banyak. Mulakan hari anda dengan menghalang kulit anda dari terus rosak dan dari dijangkiti kuman yang tidak menentu. Pasti dalam beberapa lama, kulit anda akan ada perubahan.

Pe-nyah-dehidrasi
Air yang mencukupi amat penting untuk membantu perjalanan sistem dalam badan kita. Lemon membantu menghalang keletihan dan menyah-hidrasi. Apabila badan anda mengalami hidrasi, anda akan automatik merasa keletihan. Fungsi yang mengawal sistem dalam badan yang menghalang dari berasa keletihan dan lesu tidak dapat bergerak dengan betul jika tidak meminum air dengan kuantiti yang banyak dimana ianya akan terus mengurangkan tenaga dalam badan yang membawa kepada stress.


Dulu pernah lah jugak buat, setiap pagi mesti buat secawan jus lemon campur dengan 2 sudu madu - sebelah pagi sebelum pergi kerja. Then buat jus lemon ais secawan - sebelah malamnya. Memang menyegarkan diri. Mula-mula nak amalkan pengambilan lemon dalam rutin harian sebab nak turunkan berat, tapi lama-lama rasa macam dah addicted pun ada. Apa-apa pun lemon ni memang best! Mari amalkan sama-sama ya.



SUMBER INFO : YAHOO
SUMBER GAMBAR : GOOGLE









Sahabat Sakura