Pages

Monday, October 24, 2011

Anak Pungut...kasihan sangat2


Herm...siapalah yang sanggup buang anak nih...Eh,silap..dy ni bukan dibuang..tapi..entah lah..anak buah aq yang menjumpai dy..aq plak dah memang senang jatuh sayang...so aq pun amik keputusan untuk menjaganya sendiri..

Tadaaa!! Haish...maaflah lau suspen sangat entri nih..bukan apa..aq tetiba teringat..tentang haiwan peliharaan aq nih..dy bukan dibuang k..tapi tu la..macam aq bgtahu kat atas tadi..dijumpai oleh anak buah aq..mungkin dy terlepas dari sangkarnye..then dijumpai oleh seekor kucing..tu yang ank buah aq selamatkan dy dan bagi pada aq..kebetulan plak aq memang dah lama nk bela binatang comel nih..huhuhu..dapat seekor pun jadilah..sangat2 comel okie!!

Yang aq peliknye..tuan dy takde plak mencari-cari semula haiwan yang hilang nih..takpelah..aq akan jaga dy sebaik mungkin..walaupun dy kecik..dy sentiasa menggembirakan aq..ha ni lah dy 'budak' tuh..hehehe


Hehehe..ni gambor pagi semalam..baru perasan air minuman dy dah kering..so aq refill kan dan terus bagi dy minum..ish3..kesian dy..sangat2 haus..tapi keje dy nih membuta je..dari aq celik mata nak g keje..sampai lah aq dah balik keje..dy masih membuta..tapi bila aq nk tido je..time tu la dy nk bersenam kat mainan dy tuh..huhuhu...tabiat aq..sebelom dan selepas balik keje je..mesti aq akan tegur dy..hehe..sayang dy sangat2!!

Aq ni memang jenis tak pandai nak bagi2 nama pada binatang nih..dalam hati,kot2 dy tak suke nama kita bagi ke kan..mana kita taw...hahahahahaha...mule2 dulu aq panggil hamster nih "budak busuk" je..kdang2 "budak" je..sampaikan along aq pun naik heran..budak mana yang aq maksudkan..tapi sekarang..hamster aq nih dah de nama..nama tu dapat dari cucu saudara aq..cucu kepada along aq la..aq pn tak taw nape dy panggil hamster aq nih dengan nama "Bon-bon"..melekat sampai sekarang dan 1 family aq panggil gitu..hehehe..kelakar je kan...

p/s : bon-bon dah kuwus semula..macam aq yang sedang susut berat nih..adessss~

No comments:

Post a Comment

Sahabat Sakura