Pages

Sunday, October 30, 2011

Pencuri paling hebat di abad ini

 

Hai korang..herm..aq nak citer ni tapi takot nanti korang kata aq mengaibkan orang lain pulak..tapi aq tadek sebut nama sape2 pun dalam citer aq ni nanti..takpe kan??Aq sakit hati sangat2..huhuhu

Korang tahu tak?Bagi aq lah kan..pencuri yang paling hebat di kalangan pencuri/penyangak diluar sana adalah "seseorang yang telah meminjam sesuatu dari kita,kemudian bermulut manis dengan menabur janji untuk memulangkan semula kepada kita pada sekian2 hari/tarikh/waktu yang dy sendiri telah tetapkan..namun kemudian harinya tidak menepati janji tersebut" 


Bagi aq itulah pencuri paling hebat..bukan aq sahaja mangsanya..tetapi sebelum aq pun dah ada 2,3 orang terkena dengan helah dan janji2 manis dy nih..dy janji 30hb Oct. ni (maknanya harini lah) nak ganti semula apa yang dy telah pinjam dari aq..tapi takpe..aq sabar lagi..aq akan tunggu sampai 12:00 tengah malam ni..menunggu khabar dari dy menyatakan dy dah ganti semula..if tadek gak,memang dy la pencuri tersohor di kalangan wanita..jauhilah orang2 jenis macam ni wahai kawan2..

Tengoklah gambar pencuri tuh..dah mencuri pun masih boleh tersenyum..hampeh betul!!Orang yang mencuri nih.selalunya hidup dy takkan tenang sampai bila2 selagi dy makan duit haram..betul tak??

Aq sentiasa ingat pesan abah aq,  
"Akad dalam pinjam-meminjam ni,kalau dah namanya meminjam..maka balasnye adalah memulangkan..jadi jika kita telah meminjam sesuatu dari seseorang..kita wajib pulangkan semula."

p/s: abah aq kata,masa aq kecik kwn dy ada pinjam gergaji dari dy..tapi sampai sekarang masih belum pulangkan..huhuhu..moral of da story >org yang bagi pinjam selalunya akan lebih ingat dari orang yang meminjam  =)

2 comments:

  1. biasa dah terkena. orang macam ni memang buat sakit hati je. sebab dia dah janji nak pulangkan. kerana janji dia, kita tertunggu-tunggu. bila kita tunggu tak dapat kita hampa. bila kita hampa, tu yang rasa macam nak telan dia. haha

    bagi lah dia masa. mana tahu dia tak terdaya nak pulangkan?

    ReplyDelete
  2. Bkn tak tdaya nk pulangkan..tp ase rgi kot byr htg dy pd org..time duit byk,g bjoli blh plak..hu3

    ReplyDelete

Sahabat Sakura