Pages

Wednesday, November 21, 2012

Menang iPhone 5 Dengan Cara Mudah


assalammualaikum wbt ..

minggu lepas dah teruja sebab tersenarai dalam ramai2 peserta bagi Contest iPhone 5 Gadget Impian .. makanya hari demi hari sentiasa intai2 blog Denaihati .. menanti cabaran/tugasan seterusnya .. so 2 hari lepas bro Denaihati dah pun keluarkan tugasan2 yang sepatutnya para peserta lakukan .. aku? dalam excited menanti tugasan tu .. sudahnya bila terbaca .. terus terkedu beb .. 

terkedu + blurr + serabut = nothing to edit

ha achaner tuh? ayoyo .. kepala pusing2 77saat jap .. SEO??? pergh, bukan mudah beb .. blog aku ni dah la blog hmmmmmm .. fhm2 je la ye .. follower pn masih boleh dikira guna jari tangan dan jari kaki lagi .. aku berani potong kuku (kikikikiki) la, blog ni takde sape pun nak jengah .. sedih kan? dah la SEO pun aku tak tahu menatang hape tuh .. even kadang2 aku rajin gak intai blog2 SEO ni nak belajar gak "APA ITU SEO?" .. tapi aku msh kureng memahaminya .. ada nak tolong ajar aku tak??

oklah2, berbalik pada tajuk asal .. huhuhu .. cara mudah?mudah la jika tahu caranya .. tapi bagi aku , memang agak tough la kan .. bro Denaihati dah keluarkan tugasan2 yang perlu para peserta lakukan .. so kat bawah ni aku re-type tugasan-tugasan yang perlu para peserta termasuk aku, lakukan dan jalankan.


Tugasan-tugasan :

1) Tugasan pertama : Cabaran G+1. Peserta perlu mengumpulkan sebanyak mungkin klik G+1 untuk entri penyertaan anda.

2) Tugasan kedua : Cabaran SEO. Tempatkan blog anda antara top 10 di Google.com dengan keywords "iPhone 5 Gadget Impian".

3) Tugasan ketiga : Undian Pembaca. Akan ada entri khas yang lain.

4) Lima Top Blogger Malaysia akan menilai blog top 10 berdasarkan design, kandungan dan kesungguhan.

Tarikh tutup cabaran
Semua tugasan akan ditutup tepat jam 11.59pm 24/12/2012.


so korang , walaupun blog aku ni biasa2 sahaja dengan kekurangan follower .. aku tetap berharap kawan2 diluar sana tu yang rajin intai2 blog aku ni .. tolonglah klik G+1 kat bawah dalam entri "iPhone 5 Gadget Impian" aku ni .. jasa korang memang sangat2 lah aku hargai .. ini adalah pertama kali aku mencabar diri sendiri untuk menyertai contest tough sebegini .. bermain dengan SEO bukan mudah .. tapi tak salah sekiranya aku mencuba sambil belajar teknik blogging yang menarik ni .. 

untung sabut, timbul
untung batu, tenggelam






Contest iPhone 5 Gadget Impian anjuran Denaihati di taja oleh eQurban.com, StudioAksara.com, AbangEnsem.com, AriffShah.com, Eizil.com, Sweetkurma.com, Azri.my, Serverfreak.com dan Denai.my




No comments:

Post a Comment

Sahabat Sakura

They're G+