Pages

Tuesday, March 27, 2012

Bayi 3 bulan meninggal dalam jagaan pengasuh


Assalammualaikum..

Saban hari, semakin banyak kita dengar, kita baca berita2 tentang kehilangan anak2 gadis kita..tak kurang juga dengan kematian kanak-kanak/bayi..Saban hari jugak, arul jadi risau keadaan anak2 buah arul kat taska asuhan tu..walaupun bukan anak sendiri..tapi mereka tu tetap darah daging arul..mereka pun rapat dengan arul..jadi arul pun dah anggap dan jaga mereka seperti anak sendiri..

Seperti tajuk entri yang arul post kan arini..arul terbaca kat Berita Harian Online..tetiba harini ter-rajin lak nak baca paper online..hehehe..Persoalan yang ingin arul ke utarakan adalah, adakah sekarang ni manusia lebih ramai utamakan keuntungan dari nyawa yang lebih berharga tu??Mereka yang usahakan taska2 ni..ingat senang ibu2 yang menghantar anak2 mereka ke sana tu, senang2 je mengandung dan lahirkan anak??Ish..memang tak patut la..

So, pada pendapat readers kalian..pe kriteria-kriteria yang patut kita utamakan dan selidiki dahulu sebelum kita memilih taska untuk menempatkan anak2 anda??Bukan apa, anak2 buah permata hati arul tu pun..kerap gak sakit2 sejak hantar pergi taska..

2 comments:

  1. tu la..skrg ni mmg byk yg macam ni...sebelum nak hantar anak ke taska tu..patutnya mmg kena selidik dulu latar belakang taska tu..kalau da jadi macam ni...tak boleh nak buat apa da...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huh,mmg la..lau da jd..pe lagi..men saman2 ar pulak..hihihihihi

      Delete

Sahabat Sakura