Pages

Monday, May 19, 2014

[Review] Movie : Godzilla



Synopsis 
A reboot of the "Godzilla" film franchise based on the Japanese film monster of the same name. The film retells the origin of Godzilla in contemporary times as a terrifying force of nature, and revolves around the story of a young US Marine.


Jom layan trailer Godzilla ni dulu ~~~



So macam mana? Bagi kaki2 wayang bagi korang menarik tak movie ni? Baru2 ni aku pergi menonton movie Godzilla ni so, harini sesaja la nak buat short & simple review pasal movie ni. Actually plan memula nak layan Spiderman, tapi terpengaruh dengan komen2 negatif pasal movie Spiderman tuh. Aku pun terus cancel dan kebetulan Godzilla ni pun nak released that time. So grab the chance and watch it with no doubt! Disamping mencuba panggung wayang baru-TGV Cinemas baru di Cheras Sentral. So now Cheras dah ada 2 TGVC yang memang dekat dengan tempat aku-AEON Cheras Selatan dan Cheras Sentral.




Antara barisan pelakon yang membintangi movie Godzilla 2014.


Kesimpulan yang aku boleh buat, disebabkan aku ingat-ingat lupa plot cerita Godzilla sebelum ni so have to aku tertanya-tanya pada partner crime movie aku aritu. Hahahaha sori beb ganggu fokus anda tengok wayang. Ok then baru lah aku faham. I started with:



  • the suspend feeling timbul agak awal, so bagi aku baguslah sebab intro movie ni takde berjela-jela sampai buat kita boring. awal-awal dah buat kita tertanya-tanya, gegaran yang dirasakan tu berpunca dari apa, dari mana sebenarnya?
  • dari sekuel yg sebelum ni, saintis Jepun dah mula buat kajian berterusan takot2 kejadian lalu terjadi lagi.mereka sentiasa berwaspada.
  • sehingga 1 hari terjadi 1 kejadian dimana terdapat 1 lubang besar di kawasan perlombongan. Dr. Serizawa dipanggil untuk menyiasat perkara tersebut. Apakah yang dijumpai di dalam lubang besar dalam lombong tersebut?
  • selepas penemuan sesuatu di dalam lubang besar tersebut, berlaku gegaran hebat di kawasan Jinjara Nuclear Plant sehingga menyebabkan letupan hebat dan kerosakan teruk. apakah makhluk yang telah menyerang Jinjara Nuclear Plant tersebut?
  • Godzilla mula keluar dari tempatnya kerana makhluk baru tersebut. apakah kaitan nye Godzilla dan makhluk tersebut?
  • ending story, semua orang melabelkan Godzilla sebagai Hero mereka. agak korang kenapa? aku pun boleh tetiba keliru sebenarnya..keh keh keh~
  • apa yg buat aku tak faham, kenapa makhluk yang menjadi lawan Godzilla tu macam robot? seperti raksasa berlawan dengan ultraman je.

aku bukanlah kaki wayang tegar tapi kalau dah takde aktiviti sangati di hujung minggu, memang wayang adalah pilihan pertama aku suka buat. dari aku merewang tah mana2 kan. Godzilla ni released on 15th May, so biasanya minggu pertama untuk tayangan wayang baru mesti full tapi disebabkan aku ingin mencuba panggung wayang baru. ok la, ramai but still belum sampai penuh panggung. orang lebih suka pergi tempat2 yang bagi aku hebat2 la macam TIMES SQUARE, MIDVALLEY, KLCC, etc. however TGVC CHERAS SENTRAL pon ok bagi just still new.

in conclusion, aku bagi 4 out of 5 stars. aku enjoy tengok Godzilla ni walaupun aku blurr2 sikit pasal raksasa tu. korang p tengok dulu, tengok caner lak korang nye summary. hehehehe..enjoy ya!!



p/s : maaf kalau penceritaan aku kureng menarik..


3 comments:

  1. da tengok juga Godzilla ni...boleh layan juga la...ada unsur2 suprise...masa burung langgar cermin bas tu memang terbaik...terkejut kot...HAHA

    P.S - tapi bagi sy lagi feeling layan The Amazing Spider-Man 2...hee...ramai juga yang bagi komen2 negatif pasal movie tu...kalau nak dibandingkan Spider-Man dengan The Amazing Spider-Man ni...Spider-Man banyak yang diubah...kalau ikutkan The Amazing Spider-Man memang cerita lebih kurang dia ikut seperti dalam komik...

    The Amazing Spider-Man 2 memang lebih fokus spiderman lawan Electro je...lawan goblin dan rhino tu mukadimah je utk sekuel The Amazing Spiderman 3 (2016) nanti...yang saya tahu lebih ramai villains...6 orang rasanya...huhu

    Opps...terpanjang pula komen...hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. @ezad : hahaha btul la tu..sy pn tkejut gak msa burung tu langgar cermin bas. hehehee agk pnjg la jugk komen psl spiderman tu..good job! sy mmg x reti lg nk review2 movie ni...hehehehe

      Delete
  2. Salam, saya Lin dari Lazada Malaysia. Boleh saya dapatkan email you? Saya nak contact tentang post ni: http://diarisakuragurl.blogspot.com/2014/04/lazada-blowout-sales.html

    Email saya noorazlina.noor@lazada.com.my. Terima kasih. :)

    ReplyDelete

Sahabat Sakura

They're G+