Pages

Thursday, June 14, 2012

Mimpi dan Air Mata

assalammualaikum wbt ..

hari ku tidak dimulakan dengan sesuatu yang sangat baik harini .. aku tak pinta .. aku juga tak duga permulaan hariku begini .. aku tahu dan yakin, bila permulaan hariku tidak bermula dengan baik .. sepanjang hari ku juga tidak akan berjalan dengan baik .. pengakhiran juga akan berakhir dengan tidak baik ..

mimpi,
kita selalu dgr orang tua2 kta, mimpi itu mainan tidur .. usikan syaitan pada manusia2 yg leka dlm lenanya ..
kita juga seringkali terdengar, apa yg kita mimpikan tu kdg2 mberi mksud sebaliknya di dlm realiti hdup kita sbnrnya .. wallahualam~

semalam,
setelah sekian lama tak termimpi kan kdua org tua ku, mlm smlm mimpi dtg lg .. mimpi yg sgt menganggu gugat emosi, diri, fikiran dan segalanya pd diri ku .. aku tahu bonda tak sihat seperti org lain .. tapi tak sangka mimpi ku kalini benar2 meragut ketenangan ku di sni .. dalam mimpi itu, ku lihat sedikit demi sedikit perjalanan kesihatan bonda .. dari bonda sihat sehinggalah bonda sakit dan tak lagi larat untuk bergerak .. apa yg sgt menyakitkan hati dan menyedihkan aku adalah .. ketika bonda sakit tak larat untuk bergerak tu .. aku tak tahu makhluk mana tah yg sangat2 kejam sdg memarahi bonda tercinta ku ..hati ku sangat pilu .. luluh .. namun aku tak mampu berbuat apa2 .. sehingga lah aku tersedar sendiri dari tidur ku .. ku rasakan ada linangan air yg hangat di kelopak mata ku .. biarpun mata ku sudah celik , namun air mata ku msh deras mengalir .. aku sempat beristighfar .. krn aku sendiri terkejut yg aku msh menangis .. serasa spt sumer tu bkn mimpi tp realiti ..

bangun,
capai telefon, cuba telefon umah di kg .. berkali-kali ku dail tapi tiada berjawab .. mungkin bonda sedang lena lagi sesudah subuh .. takpe, biarkan saje .. aku mesej ayahanda, meninggalkan pesan sebaik sampai rumah tolong telefon aku kerana aku nak berckp dgn bonda .. 8:00am, telefon ku berdering .. dgn pantas aku menjawab .. terdengar dari jauh suara bonda ..

bonda,
sihat .. tp sht nya tak seperti org lain .. aku faham .. hati ku jd sayu .. hanya aku dn ayahanda je yg mampu bertahan dgn kerenah bonda sejak dhlu lg .. butir bicara bonda sukar utk ku fhami, namun ku gagahkan juga utk bergurau sekejap dgn dia biarpun msing2 tak faham .. ayahanda kata, nak dibawa berubat cara kampung .. tp msanya belum ada .. hmmm ..

Ya Allah,
ku mohon pada Mu .. pulihkan semula bonda ku .. kembalikan lah sinar keceriaan dlm hidupku ..





p/s : arul mohon maaf..entri ini tdk dpt dteruskan lg, x dpt disiapkn dgn lengkap .. krn airmata bkl mengalir deras .. mohon rakan2 doakan  yg terbaik buat bonda arul di Pahang  (T_T)

2 comments:

  1. be strong dear.....insya Allah bonda arul akan sihat spt biasa..itu dugaan Allah kpd arul...dan itu jgk menandakan Allah syg bonda arul krn Allah sedang mengurangkan dosa bonda arul sedikit demi sedikit melalui penyakit...insya Allah everything will be okay

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya'Allah ..arul risau sgt ble bonda dah sakit2 nih .. smlm bru je balik dr kg .. bonda demam smlm .. nk bgun pn x larat (T_T) ..

      Delete

Sahabat Sakura