Pages

Friday, April 5, 2013

Bengang + Sedih



pernah ko rasa
dipanggil perampas hak orang?

pernah ko rasa
dimaki tanpa usul periksa?

pernah ko rasa
dihina sesuka hati?

pernah?
pernah?
pernah?

kau hadir sebagai kawan
tp kenapa kau pergi sebagai orang asing
aku tak pernah anggap kau musuh aku
walau kita pernah punya sengketa tersendiri

aku bukan tuhan utk menjatuhkan sebarang hukuman
aku cuma manusia biasa yg juga melakukan kesilapan




tapi kau sungguh berjaya buat amarah ku kembali
tp cuma di dalam diam
tak perlu aku luahkan amarah ku pd sape2

mungkin kau lihat wajah ku tenang
tika berhadapan dgn kau
tp sedetik pun ku percaya
takkan pernah terlintas di benak fikiranmu
apa yg aku lalui selama ini
susah payah nya aku mencari ketenangan dan kedamaian tersebut

hatiku berdegup kencang
tika kau slumber duduk di sebelah aku
tika kau renung kembali tepat ke mata ku
tika kau dan aku berselisih rapat seperti dulu

setelah kau pergi
sakit yg lama
seolah terasa kembali




kenapa aku perlu lalui kehilangan ini sekali lagi?
kau pergi tanpa ku minta
kau datang tanpa ku duga
tapi akhirnya ..
aku juga yg dipersalahkan atas segalanya




Ya Allah,
aku tak minta ujian Mu dikurangkan, tapi aku mohon Kau tambahkan KEKUATAN & KESABARAN dlm diriku .. agar aku dapat melalui dan menghadapi dugaan/ujian Mu di atas muka bumi ini .. agar aku dapat meneruskan hidup mencari kebahagiaan pengganti pd segala kedukaan dan kelukaan yg aku perolehi selama ini .. amiin~

4 comments:

  1. Replies
    1. baiklah .. mmg sdg sbr je ni .. thanx luq .. :)

      Delete
  2. relax2x....banyakkan mengucapp.....tak selalu hari kita bahagia...jangan pk terlalu panjang pasal nie..tak guna jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la psl .. pk sgt pn menyusahkan diri gak, t diri sndiri y sakit .. huhuhu .. thanx bahrain :)

      Delete

Sahabat Sakura