Pages

Sunday, July 21, 2013

Tak semua sama

assalammualaikum ..

org kata .. dan kita pun biasa dgr .. "kawan masa senang, memang senang dicari .. kawan masa susah, susah juga nak ditemui" .. begitulah kelaziman yg terjadi dlm hidup kita .. hidup aku sekarang .. ini bukan saja melibatkan hamba Allah yg berstatus kwn malah cukup aku sayang dari dulu hingga sekarang .. 

 Sehingga ada kawan bersuara, aku ni terlalu baik. Orang dah buat mcm2 kat aku dulu pun .. tp bila org tu susah .. cari aku balik utk minta tlg ..dan aku pun bodoh2 je tolong .. Aku bkn terlalu baik, tapi aku rasa knp aku perlu kedekut dgn rezeki yg Allah beri ini? Mungkin harini hari dia, esok lusa giliran aku pula. Tapi .... 

Allah Maha Besar. Allah Maha Mengetahui Segalanya. Harini giliran aku pula .. tapi mereka2 yg aku tolong .. hulurkn bantuan dikala sempit .. semuanya lari bertempiaran .. hilangkan diri .. siap block aku dimana2 social media termasuk applications di hp. 

 Aku redha .. aku percaya setiap yg terjadi ada hikmahnya .. jika mereka2 blh hdup gembira dan tenang di dunia dgn hutang2 yg belum berbayar tu .. itu cuma sementara .. di akhirat, jwb dan byr la sendiri .. Disebabkan mereka2 ini, aku kekurangan modal utk sdiakan pasir dn makanan kucing2 aku .. Korang secara tak langsung dah menzalimi kucing2 aku sekali. 

 Ya Allah, Kau berilah aku rezeki yg halal..walau x byk..sedikit pun cukup..asal aku dapat sediakan makan utk 10ekor kucing kesayangan ku ini..amiin~

No comments:

Post a Comment

Sahabat Sakura

They're G+