Pages

Sunday, July 21, 2013

Dah Tua Sangat Ke?

Assalammualaikum wbt ..

Semalam (20 July 2013) pertama kali sepanjang Ramadhan, aku jejakkan kaki ke Bazar Ramadhan kat Bandar Mahkota Cheras ni. Tapi sekadar tunggu di parking, kakak aku je yang jalan p cari kuih-muih untuk berbuka. Aku masih belum ada rasa nak masuk bazar, serasa aku mood puasa tahun ni tak berapa best kot. Makan minum aku seadanya saje macam hari-hari biasa.

Sedang aku duduk-duduk lepak dalam kereta .. Aisyah sedang lena tidur petang .. aku pandang ke luar tingkap kereta dan terpandang sepasang merpati sedang seronok membonceng motor berpelukan berdua. Respon aku? hahahaha .. automatik aku menggeleng kepala setelah melihat aksi  2 anak muda tersebut.

Tua kah aku? Tiba-tiba terasa macam aku ni dah tua ke? Hahaha .. tak kisah la tua ke muda .. tapi sekarang ni bulan Ramadhan, bulan yang mulia kan .. apa lah salahnya kita didik hati dan diri kita agar lebih menghormati bulan yang mulia ni .. Nak berpeluk sakan tu, biar lah berpada .. tanam la rasa malu tu lebih sikit. Nak cakap lebih pun, nanti orang kata aku apa lak kan. Sebab aku pun masih banyak kekurangan, tapi rasa tak salah untuk aku menegur anak-anak remaja kita sekarang ni. Terlalu seronok dengan hidup dunia yang penuh permainan ni.

Fikir dan renung-renungkan la. Kalau dah tak tahan sangat nak peluk-peluk, manja-manja .. cepat-cepat kumpul duit dan terus p masuk meminang. Nikah, halalkan hubungan .. biar segalanya berjalan berlandaskan agama Islam dan sunnah. Inshaa Allah, amiin~


Nota hati : 
Doakan jodoh aku datang cepat .. kekekekeke~

8 comments:

  1. Tak hormat bulan Ramadan betul! Tak kira tua atau muda, kita berhak menegur kesilapan orang. Tapi mesti dengan cara yang baik. :) Semoga akak cepat dipertemukan jodoh. Aamiin. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiin .. hehehehe .. tu la psl .. kurg sivik btul remaja 2 ekor tu .. huhuhu

      Delete
  2. Budak tu pun tak puasa kot. mudahan cepat dapat jodoh la yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mgkn la agknya @denaihati..
      hehehe terima kasih ats doa tersebut..

      Delete
  3. remaja muda belia memang cam tu suka menunjuk dan memberontak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah..da x mo dgr kata dn nsht kan ..

      Delete
  4. bru 26 kan nuyu...? muda lgi...kalau ada jodoh xkemana...semoga dpercepatkan jodoh yer cik nuyu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh en.rose .. x lah, sy da tua da sbnrnya .. da x lyk nk cinta2 bgai ni .. baik fkus pd bklan akhirat je ..

      Delete

Sahabat Sakura

They're G+