Pages

Thursday, October 3, 2013

Fenomena Bedak Arab Kokuryu

Assalammualaikum wbt ..


Bedak Arab Kokuryu – Ha sape yang tak pernah dengar kan? Aku sendiri dah berkali-kali dengar sampaikan ada adik sepejabat aku bulan lepas siap syorkan lagi suruh aku pakai. Tapi disebabkan aku ni memang jenis tak suka mencuba sesuatu yang baru terutama sekali kalau berkaitan dengan produk penjagaan wajah dan kesihatan. Jadi, aku teruslah kata .. “takpelah dik, tak berani la nak cuba2 ni .. akak pun bukan jenis pakai bedak compact sangat .. apatah lagi nak usung ke hulur ke hilir barang-barang mekap ni”. Yelah, muka aku ni dah memang jenis yang bermasalah. Kalau aku tersalah pilih produk, tak ke lagi bahana jadinya nanti??


Says


Tapi nak dijadikan cerita lah kan, masa tu kecemasan sangat. Krim pelembap aku dah habis, jadi aku tak boleh nak tempek bedak baby terus kat wajah aku ni tanpa sebarang alas. Nanti jelas terang tang tang la tempat-tempat kering kat wajah aku ni..hu hu hu sadisnyeeeee~. So tanpa segan silu, aku pun pinjam/minta la sikit Bedak Arab adik tu untuk ku touch up kat wajah comot aku ni. Wow! Ha ha ha masa tu kami kat South Korea, so sikap ‘Sharing is Caring’ tu sangat penting ye kawan-kawan. So dari situ la pertama kali aku try sendiri Bedak Arab Kokuryu tu ha. 1st kesimpulan adalah … wow! Rasa sangat selesa dan best je lepas touch up tu..wangi..dan rasa wajah ni pun kurang berminyak bila seharian berjalan-jalan kat Korea bulan lepas.




Dan balik je dari Company Trip – South Korea tu, aku pun terjebak la akhirnya. Beberapa minggu selepas pulang dari Korea tu, aku pun search sana sini, cari segala info, testimonial, feedback, supplier, blogshops yang ada cakap pasal Bedak Arab Kokuryu ni ha. Biasalah, mostly mesti akan bagi respon positif kan? Tapi sebenarnya aku terjebak membeli dan mencuba produk ni bukan sebab hasil kaji selidik tu ye .. tapi sebab testimonial dan bukti sebenar memang dah ada depan mata. Ha ha ha! Adik yang dulu syorkan kat aku pasal bedak ni, dia lah bukti nya yang buat aku kata .. “Ok, aku akan cuba jugak!” .. One fine day, macam biasa je pergi pejabat. Tapi hari tu aku tengok wajah adik tu glowing dan bersih sangat-sangat. Giler terkejut aku! Ha ha ha … sekali dok usha-usha, adik tu kata .. dia baru je guna bedak tu secara konsisten. So itu pasal lah aku baru nampak kesan penggunaan Bedak Arab Kokuryu ni ha. Lagipun bila difikir semasak-sehangus-serentungnya, elok jugak aku cuba pakai bedak ni. Sebab kalau sesuai dengan aku, sekurang-kurangnya kelak aku dah tak payah lagi nak cari krim muka, krim pelembap muka ke. Dengan Bedak Arab Kokuryu ni, all 3 in 1. Senang, mudah dan wangi!

Aku dah godek-godek kat blogshops, mostly mahaii kemain lebih dari apa yang adik tu syorkan. Jadi aku godek-godek plak kat pageshops kat fb, akhirnya jumpa la satu page ni ha yang menjual bedak arab ni dan on going in promotion. Aku pun terus lah grab seketul kan. 30hb Sept last date promotion, petang tu jugak aku pergi buat payment. Alhamdulillah, 2hb Oct petang semalam aku dah pun terima barangnya..macam gambar kat atas tu. He he he~




Jadi ini lah dia, seketul Bedak Arab Kokuryu dan percuma sekeping Beauty Sponge. Maka harini adalah permulaan aku menggunakan bedak ni. So tengok lepas seminggu nanti, ada perubahan ke idok ye kawan-kawan. Ohya, bedak arab ni ada jenis-jenis dia. Aku pilih jenis Russet sebab kulit aku taklah cerah mana dan tak juga gelap sangat kan. Rata-rata penjual mengatakan bedak ni boleh tahan selama 3 bulan, so takdelah kita kena tiap-tiap beli bedak compact je kan? Membazir uolsss~

Muka aku ni jenis kering-berminyak. Ha acaner tuh? Ha ha ha .. aku pun pening sebenarnya, tapi itulah hakikatnya. Sampai sekarang aku pun masih confuse bagaimana nak merawatnya. So sekurang-kurangnya dengan penggunaan bedak ni, aku harap bila seharian keluar takdelah muka aku ni macam tong minyak masak yang diusung ke hulu ke hilir dah. Hu hu hu. Selain ikhtiar kan begini, aku ada jugaklah jaga pemakanan yang mungkin menjadi factor muka aku semakin berminyak. Siapa-siapa kat luar yang sudi bantu aku, sila-silalah tampil ye. Jenis muka macam sekarang ni jugaklah yang menjadi salah satu faktor aku tak suka bermekap. Kadang-kadang cemburu jugak tengok blogger-blogger cantik tu mekap natural je pun dah nampak cantik sangat. Hu hu hu dilema gilos rasanya! Ingin mencuba, tapi kurang keyakinan untuk bermekap even yang nipis-nipis saja.


Ok lah, sekian je nak cerita pasal wajah dan Bedak Arab Kokuryu. Kita tunggu hasilnya selepas seminggu ni ye. Ada perubahan atau sama saje. Terima kasih kat adik yang syorkan tu, ko memang pandai persuade kakak ko ni. Ha ha ha ha ha~ Kat bawah ni aku selitkan 1,2 link blog yang aku rujuk ye sebelum membuat keputusan untuk membeli bedak ni. He he he~









No comments:

Post a Comment

Sahabat Sakura

They're G+