Pages

Monday, September 19, 2011

Salah Siapa????

Assalammualaikum dan selamat tengahari..

Hehehe..artikel yg ni pun wat aq berfikir sejenak..bkn pe...isu ni kan dah lama dibangkitkan..tp sampai sekarang la msh belum ada penyelesaian pape pun..malah sini menuding jari ke sana..sana pulak menuding jari ke sini..Semua taknak mengaku salah,taknak mengaku kalah.Kerajaan?Dimanakah?Apakah jalan penyelesaian pada semua ini?

Oklah,aq terus pada point yg aq nk sampaikan disini.Pabila aq terbaca artikel ni, secara automatiknye otak aq terus ligat berfikir..negara ni mmg rakyatnye pakai pakaian yg seksi2..menjolok mata..tp sejenak kemudian aq terfikir semula..itu yg berlaku di negara org lain..yg berlaku di negara sendiri?Ok,baca lah dulu ye artikel ni di SINI .

Aq tak rasa yg sepatutnye di persalahkan adalah kaum Hawa sepenuhnye.  Ramai beranggapan dan mengatakan salah si mangsa,si perempuan itu kerana dy berpakaian menjolok mata,berpakaian seksi, dedah sana sini. Namun demikian, bile diselidik..scara kasarnye pun kita dah boleh lihat sendiri..wanita tua(warga emas) pun boleh dirogol..wanita bertudung litup segala pun turut menjadi mangsa..apakah ini yg dikatakan salah si mangsa??Renung2 kan lah sejenak..

Aq memang hangen betul bila masyarakat sesenang tu je meletakkan segala kesalahan pada si mangsa..sedangkan si mangsa tu dah cukup terseksa malah terbeban dengan pengalaman yg cukup pahit lg trauma itu..sedarlah wahai masyarakat sekalian.

Huuuu..sampai disini sahaja lah dulu ye..Renung-renungkan~

No comments:

Post a Comment

Sahabat Sakura