Pages

Friday, February 28, 2014

Jika Anda Pilihan Kedua Si Dia

Assalammualaikum wbt ..


 
 
 
Petang2 ni aku teruskan blogwalking di blog2 tertentu yg tajuk2 nye menarik minat aku utk membacanya. Sedang baca point2 yang ditulis oleh blogger Abe Que, aku terasa memang aku pun pernah buat certain point yang dicadangkan tu.

Apa perasaan korang sebenarnya bila korang hanyalah pilihan kedua pd seseorang? Lebih2 lagi jika seseorang itu adalah insan yang paling korang sayangi/cintai ... Aku pernah lalui perasaan itu .. segalanya bercampur baur. Sedih bila kita hanya dicari bila diperlukan sahaja. Bukan dalam hubungan persahabatan je terjadi perkara begini, dalam soal hati pun turut terjadi.

Meh aku share dgn korang plak tips-tips yang aku dapat dr blog Abe Que. Aku senaraikan je, penjelasan pada setiap tips tu korang boleh baca sendiri dan fahamkan sebaik mungkin kat blog Abe Que taw.


  1. Dia sibuk, kamu buat-buat sibuk
  2. Beri ruang untuk diri sendiri
  3. Jangan terlalu menerima perbuatannya
  4. Atasi penderaan emosi
  5. Hormat diri sendiri
  6. Belajar berdikari
 
 
Get a FREE Big Mac or Quarter Pounder from McDonald’s!
Thumb3 
 
 

No comments:

Post a Comment

Sahabat Sakura

They're G+