Pages

Friday, July 27, 2012

Perkara-perkara MAKRUH semasa puasa

assalammualaikum wbt ...

pertama sekali, arul mohon maaf kerana terlalu lama tak post entri baru .. mungkin tiada siapa yg nk jengah blog arul ni .. arul juga sedia maklum, blog ni tiada loyalty readers .. hehehe .. tp tak mengapalah ..

rasanya masih belum terlambat utk arul ucapkan pada semua readers/bloggers .. "SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA"

kebanyakan dari kita dah pun tahu perkara-perkara yg boleh membatalkan puasa .. tapi perkara-perkara yg blh memakruhkan puasa kita?aware tak?hehehehe .. bkn apa , nanti kurang pahala puasa tu .. ok lah harini nak berkongsi sikit maklumat ye ..

antara PERKARA-PERKARA YANG MAKRUH SEMASA PUASA :
1) berbekam
2) mandi terlalu kerap & lama
3) tidur sepanjang hari
4) berkumur berlebihan
5) merasakan makanan dgn lidah
6) menggosok gigi selepas gelincir matahari (slps wktu ZOHOR)

ha mana antara senarai di atas, yg korang selalu buat?? hehehehe .. ok la, itu saje yg arul tahu .. selamat beramal semua kawan2~

No comments:

Post a Comment

Sahabat Sakura